неділя, 9 грудня 2018 р.

Тиждень з пожежної безпеки

Інтегроване заняття з протипожежної тематики

Програмовий зміст: Сформувати у дітей поняття, коли вогонь є другом, а коли стає ворогом; учити правил культури поведінки; виховувати відповідальне ставлення до свого здоров'я. 
Обладнання: Загадки, настільний театр.                    
                                           Хід заняття:                      

Пропоную дітям відгадати загадку:                                            
Живу - не жую,                                                                            
А їм та набираю,
Все життя моє в тім,                                                                     
А з голоду помираю.                                                                    
                                 ( Вогонь)                                                       
Вогонь із найдавніших часів і до сьогодні залишається священним.
 Це добра сила, що йде від сонця. Наші предки вогонь вважали                                                                                                         *
божеством, віддавали йому велику шану. Вони вважали, що у печі жив  бог домашнього вогнища - Чур, який охороняв його. Його дуже боялися злі сили і особливо бог пекла - Пек.
Тому і живе до сьогодні вислів « Цур тобі, Пек!» цим побажанням відганяють зло.
Наші предки домашнє вогнище називали Берегинею. Вогонь дає людині тепло, гарячу їжу, енергію життя. Бережімо його!
Лише у недбалих руках вогонь - друг може стати ворогом.
Відгадайте загадки. Ви повинні зазначити ситуації, коли слова - відгадки можуть стати небезпечними.
>Я морозу боюся,
  А хто змерзне - я сміюся / Піч/
  >Горить стовпчик,
    а вугілля немає / Свічка/
>Палочка-черкалочка,
   Головою черкне - Вогонь сполохне. / Сірник/
Отже, коли вогонь - друг, а коли - ворог?
За допомогою настільного театру розігрую оповідання В.Сущенка:
Не за горами високими,
 не за морями глибокими,
А біля лісу на лузі
Зустрілися двоє друзів:
Зайченя - хвалько та
їжачок - трудівничок
Зайченя: їжачок, та встигнеш, ти ще уроки зробити, краще побігли до
Лебединого озера, покупаємося, позагораємо!
їжачок: А таблицю множення хто буде на завтра вчити?
Зайченя: То що її там вчити? Шість на шість - тридцять шість, сім на сім - сорок сім. ,
їжачок: Завжди, Зайчику, поспішаєш, тому і робиш помилки. Але ж треба ще на завтра й оповідання прочитати з цікавою назвою « Вогонь - наш друг чи ворог?».
Зайченя: Ех ти, їжачок, слухай мене і будеш розумним. Навіщо нам читати? Дорогою до озера розпитаємо про це дорослих звірів і знатимемо: ворог чи друг.
їжачок: Дорослих треба слухати, але ж і домашнє завдання потрібно виконувати. Ну, побігли.
(Зустрічають їжачиху, яка несе грибочки)
їжачок: Мамо, а вогонь наш друг чи ворог?
їжачиха: ( розмірковуючи). Друг. Ось зараз я повернуся додому,
підсмажу гриби. Ти прийдеш і тепленькі з’їси.
Зайченя: Побігли, їжачку! Бачиш, як просто!
(зустрічають Козлика)
їжачок: Козлику, як ти вважаєш, вогонь це наш друг чи ворог?
Козлик: Звісно, друг! Узимку я натоплю піч і буду собі в теплі дивитись телевізор ще й капустину їсти. Приходьте і ви, малюки, до мене в гості, я вам казки розповім, пригощу капу сточкою, їжачок: Спитаймо ще в Білочки. їй з дерева все видно.
( Біжать шукати білочку)
Поки наші друзі шукають білочку, подумаємо разом, яка користь від вогню.
Вогонь надійний друг і помічник.
- Але коли вогонь стає грізним ворогом?
- Як необхідно поводитись коли раптом виникла пожежа? ( відповіді)
- Як ви вважаєте, чому так говорять: «Вогонь-друг людині, вогонь - ворог людині?».
У побуті нас оточують предмети неправильне поводження з якими  може спричинити пожежу.
Перелічіть предмети, які можуть спричинити пожежу.    
 У яких випадках полум'я може бути небезпечним і що може   
трапитися у разі необережного поводження з вогнем?               
Знайомство дітей з правилами безпеки:                                  
Не грайтесь із сірниками й запальничкою.
Не вмикайте електроприлади без дозволу дорослих.
Не кидайте у вогонь вибухові речовини.
Не лийте у багаття займисту речовину.
Не залишайте у лісі непогашеного багаття.
Закріплюю з дітьми правила поведінки в ситуації, якщо все ж таки трапилась пожежа.
Памятайте: Завжди потрібно дотримуватись правил пожежної безпеки.




Комплексне заняття
з пожежної безпеки
з дітьми II молодшої групи "Бджілка"
"Будь обережним з вогнем"

Програмовий зміст: Продовжувати ознайомлення дітей з правилами поведінки під чає виникнення пожежі; розвивати швидкість реакції; під час тренінгу в ігровій формі доводити дії до автоматизму; пов’язувати теоретичні знання з практичними навичками.
Регулювати навантаження на дітей відповідно до їх фізичного розвитку та індивідуальних особливостей.
Розвивати основні рухи ( бір повзання).
Виховувати цілеспрямованість, витримку, емоційну рівновагу. Обладнання: плоска модель хатки, лялька, дрібні іграшки ( тваринки), 4 іграшкових відерця різного кольору,« озеро» з паперу, 4 дуги, імітація полум’я з червоного паперу. У кожної дитини серветка з тканини.
Попередня робота:проведення бесіди на тему рятувальних дій підчас пожежогасіння.
Хід заняття:
*Ходьба (різні види), біг. Шикування в коло.
*Виконання загально розвиваючих вправ з прапорцями, згідно з Програмою з фізичного розвитку.
Формування двох команд.
1. Основна частина.
Під стіною стоїть хатка , поряд лялька та м'які іграшки. Навпроти біля другої стіни - 2 відерця, на підлозі - «озеро» та 4 невисокі дуги.
Читаю вірш:
На окраїні села
Хатинка стояла У
ній дівчинка мала
З іграшками грала.
Ось кричить Яринка:
Зайнялась хатинка!
Що ж мені робити?
Де я буду жити?!
Любі діти, давайте допоможемо Яринці врятувати хатку. Кожному з вас потрібно набрати води з озера, швидко добігти, вилити водичку на хатинку і передати відерце наступному рятувальнику.  Після цього стати в кінці команди.
Під час гри використовується одне відерце на команду. Після виконання цього завдання ставлю біля будиночка по дві дуги для команди.
Молодці, діти ви дуже дужі та спритні. Завдяки вашій дружній допомозі хатинку врятовано . Але ж там багато диму. Яринка та її іграшки кашляють, треба їх звідти донести. Тепер кожен з вас по черзі. Знову біжить до будиночка, хапає тільки одну іграшку та притискаючись до підлоги і закриваючи рота серветкою виповзає з того страшного місце.
Діти виконують завдання , разом з помічником вихователя стежу за тим, щоб діяти підлізали під дугою, не торкаючись її спиною. Врятовані іграшки садять на лаву.
Гра « Біжи до свого відерця»
Діти поділяються на 4 команди, ведучі беруть по відеречку’. Під музику всі діти розбігаються у розсип, із припиненням музик кожен біжить до своєї підгрупи, очолюваної відерцем відповідного кольору.
Заключна частина.
Діти збирають іграшки та тихенько під спокійну музику кружляють з ними по залу.
Підсумок заняття:
Під час загорання малий вогонь слід негайно залити водою. Якщо пожежа поширюється - вибиратися з приміщення треба щонайближче до підлоги, бо там менше диму, притискаючи при цьому* вологу серветку до рота.